Studijní materiály

Tato stránka slouží k shromažďování materiálů pro žáky ZUŠ jakožto podpora distančního studia po dobu mimořádných opatření.

(Veškeré materiály jsou určeny pouze pro výuku a je zakázáno je dále šířit, či rozmnožovat).

 

Hudební obor

 

HN / Lucie Sirová

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. ročník

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/4/Opakovani_2_1.r..docx

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/2/Opakovani_1_1VB.docx

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. ročník

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/Cviceni_83.mp3

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/20 Elce Pelce Kotrmelce - Stonozka.mp3

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/2/Opakovani_1_2VB.docx

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. ročník

29.4.2020

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/6/Souhrn_intervaly_3.r..pdf

---

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/4/Opakovani_2_3.r..docx

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/3/Opakovani_1_3.r..docx

Kvizove_otazky_Smetanovo_naslouchadl

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/2/Kvizove otazky_Dvorakovy bryle.pdf

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. ročník

29.4.2020

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/6/Souhrn_intervaly_4.a5.r..pdf

---

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/5/Odvozene_intervaly.jpg

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/3/Opakovani_1_4.+5.r..docx

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. ročník

29.4.2020

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/6/Souhrn_intervaly_4.a5.r..pdf

---

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/5/Odvozene_intervaly.jpg

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/5/Romantismus_otazky_k_www_strankam.docx

images/2019_20/studijni_materialy/LUCKA/3/Opakovani_1_4.+5.r..docx

Smyčcový soubor / Anežka Opekarová

16. 4.

inspirace labutí - instrukce zaslány mailem

Labutí let

nahráka 1

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/2/CYGOLO_LET - kopie.mp3

nahráka 2

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/2/let.mp3

odkaz na Audacity:

https://www.fosshub.com/Audacity.html

O Labutích:

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/2/Labut_prentace.pptx

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Patrick Hawes / Swan

https://www.youtube.com/watch?v=mzTebjhqupc

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zakletý koník

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/Konik 2.hlas 5-12.m4a

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/Konik 2.hlas 13-18.m4a

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/Konik 2.hlas 25-40.m4a

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/Konik 5-12.m4a

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/Konik 13-24.m4a

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/Konik 25-32.m4a

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/Konik 33-49.m4a

images/2019_20/studijni_materialy/anezka/Konik_1_hlas_cely_i_s_predehrou.m4a

 

 

PHV / vyučující Radka Kahovcová (tel. + WhatsApp 777 644 674 / r.kahovcova@zuskaplice.cz)

PHV  Kaplice -  pátek  12.15 – 13.00

17. 4. a 24. 4. 2020

Pomlky jsou v příloze, s dobrovolným úkolem (vybarvení balónků).
Prosím, naučte se podle přehledu pomlky poznat a pojmenovat. Procvičíme si je také v sešitě na str. 51 – vedle každé hrušky ještě napište číslem, na kolik se pomlka počítá. Vyplň i str.55 a pokud už se v pomlkách vyznáš –vybarvi si obrázek.

images/2019_20/studijni_materialy/Radka/balonky.jpg

Úkol na procvičení not: vyluštěte 5 jmen a pošlete mi výsledek.
viz příloha

images/2019_20/studijni_materialy/Radka/20200420_150834.jpg

1. 5. a 8. 5. – svátek – opakujte si noty a pomlky ústně.

 

3. 4.


Malý kvíz  - aneb odpočiň si s hudbou.


https://decko.ceskatelevize.cz/hudebni-perlicky    - díl HOLKA MODROOKÁ


Podívej se na krátký hudební pořad (viz odkaz - délka 5 min.) a zkus, prosím, odpovědět na tyto otázky:
1/ Jakou barvu má hudební nástroj, na který hraje hlavní moderátor?
a/zlatou                              b/černou                            c/modrou


2/ Jaká lidová píseň zazněla v díle Bedřicha Smetany?
a/ Kočka leze dírou          b/Ovčáci, čtveráci              c/Maličká su


Odpovědi, prosím, zašli do SMS (777/644674), WhatsApp nebo mailu (r.kahovcova@zuskaplice.cz)

10. 4. / Velikonoční prázdniny – zazpívejte si písničky, které máte rádi a odpočiňte si

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27.3.   Zopakuj si, kde leží nota a1 a barevně jí zakroužkuj v písničce Holka modrooká na str.58. Pak napiš číslem, kolik not půlových můžeme v celé písni najít. Dál si zkus napsat na str. 63 notu h1-pozor na nožičku u noty, kterou píšeme směrem dolů. Až budeš mít vše hotové – vybarvi si obrázek Jtřeba na str. 59

 

20. 3.

Prosím o doplnění noty a1 na str. 57 v sešitě a procvičení not na str. 61 – budu ráda, pokud budete mít možnost, mi vypracované úkoly vyfotit a poslat přes WhatsApp na tel.777 644 674

O vrabci- kopie – cv. 1 – Pod noty opět zkuste doplnit jejich názvy, cv.2 a cv.3 – doplňte dle instrukcí, cv. 4 – napište číslem, na kolik se nota počítá

 

 

13. 3.

1) látka k doplnění učiva PHV – prosím o procvičení not c1-g1, různých délek – např. půlová nota d1, čtvrťová nota f1 …možné napsat dozadu do sešitu PHV. Dále str.39 Běžela ovečka – napsat pod noty jejich názvy (kdo nemá). Kdo má, nechť si názvy not procvičí v písni Jahůdka na str. 46.

2) https://decko.ceskatelevize.cz/zpivejte-s-nami  -  zde je odkaz na pořad Zpívejte s námi, kde se děti mohou naučit písničku Jede, jede poštovský panáček a Komáři se ženili  -  texty jsou k dispozici ke stažení níže pod animací

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pěvecký sbor / Radka Kahovcová

10. 6. 2020

test / kvíz - pěvecký sbor zde:

images/2019_20/studijni_materialy/Radka/TestKVIZsbor0620.docx

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

20. 4. a 27. 4.

Prosím o zopakování těchto lidových písní, které již známe... drobné odchylky textu a tempa neřešte.

https://www.youtube.com/watch?v=xITw33va9QE

https://www.youtube.com/watch?v=z1DCupfBmes

6. 4.


PĚVECKÝ SBOR mladší – odpočiňte si chvilku od učení a poslechněte si (nejlépe 3krát) písničku Datel od skupiny Hradišťan. Nápěv známe, jen si připomeňte text a zazpívejte si spolu s Hradišťanem.
https://soundcloud.com/indiesproduction/ji-pavlica-hradi-an-datel-cd


PĚVECKÝ SBOR starší – odpočiňte si také od učení a zazpívejte si s Ondřejem Rumlem píseň David a Goliáš – aby se nám nevytratila z hlavy. Pak mi můžete napsat, zda se Vám tato interpretace ne/líbí.
https://www.youtube.com/watch?v=QPZMdeG2hNg

13. 4.  – Velikonoční pondělí – prázdniny

 

 

30.3.
PĚVECKÝ SBOR mladší – zopakujte si Mravenčí ukolébavku a básničku Mořská přehlídka (kdo ji ještě neumí celou, prosím, ať se jí doučí)

K básni/písni Mořská přehlídka si vymyslete pohybový doprovod (nic složitého J)Těším se na vaše nápady, pak to dáme společně dohromady.

 PĚVECKÝ SBOR starší – zopakujte si text písně Scarborough Fair

 

Pošlete mi, prosím, odkaz na nějakou píseň, která vás zaujala. (Když napíšete, co se Vám na ní líbí, budu ráda.)

It´s me, oh Lord – porovnejte různé interpretace písně, kdo by u vás získal nejvíc bodů? …zahrajte si na porotce J a napište mi pořadí.

 

odkazy:

 

Pěvecký sbor Costa Rica červení

https://www.youtube.com/watch?v=BtgLJwpdSPw

Gospelchorittigen

https://www.youtube.com/watch?v=UVyVw2Wtd6E

Bowie University Chor

https://www.youtube.com/watch?v=sdRy5B2uZYo

Gospel Joy – festival v Německu

https://www.youtube.com/watch?v=Ix3VprAGXtk

-----------------------------------------------------------------------------------------

images/2019_20/studijni_materialy/Radka/SborDV.pdf

Výtvarný obor

 

Vyučující J. Davídková

úkoly pro žáky - samostudium (náměty ke zpracování) - V. Brod - skupiny úterý a středa

1. 4. 2020

Téma: ''Pokojíčky''

Pokoje, v kterých jsme teď víc než jindy. Mají svá zátiší. Věci, které jsou tu položené souvisí s tím, kdo bydlí v pokoji. Nepořádek může být také zajímavý, pohozená košile, rozložené barvy a štětce, otevřené knížky, zmačkaný papír, nakousané sušenky.
Pokojíčky jsou propojené se světem venku oknem nebo okny. Okno je vlastně takový rám pro to, co vidíme venku anebo v noci pro to, co je vidět při rozsvíceném světle uvnitř pokoje. 


Nakreslete nebo namalujte, jak vypadá vaše okno v pokoji ( zevnitř). Všimněte si, že okenní rám má docela složitý tvar, zkuste ho zaznamenat. Použijte tvrdší papír, abyste pak mohli použít kresbu nebo malbu okna jako rámeček, skrze který můžete později ( třeba v dalším týdnu) jako hledáčkem fotoaparátu hledat zajímavá zákoutí, zátiší pokoje ke kreslení nebo malování. Kdo bude mít chuť a odvahu, může zkusit kreslit celý svůj pokoj z pohledu od okna.
Později budeme malovat také to, co vidíme z okna. Nebo kod bude chtít, může začít pohledem z okna.


Na obrázcích jsou jako příklad kresby oken i zátiší tuší a perem nebo tenkou černou fixou ( liner centropen ) některé kresby jsou pak rozmyté štětcem nebo dobarvené akvarel., vodovými barvami. Vnitřky (skla) oken jsou vystřižena pro umisťování obrázků a můžete je i z druhé strany podlepit např. krabičkami od sirek - tak vznikne odstup obrázku od rámu. Na to je lepší opravdu pevný papír-karton. Ten se ale zase hůře vystřihne, je lépe otvory v oknech vyřezat.

 

Skvrny a co nám připomínají - skvrny ve staré omítce, poškrábaném nátěru, ve dřevě, v oblacích apod.- najdi zajímavou skvrnu, zachyť na fotce nebo překresli, dotvářej, nech se jejím tvarem inspirovat pro vlastní kresbu- podivuhodných postav, zvířat, rostlin, objektů, výjevů. Je možné vyjít z tuší nebo inkoustem rozlité skvrny, kterou tvarujeme nakláněním papíru nebo rozfoukáním - viz obr.  
Povedla se  zvlášť zajímavá postava? Můžeme ji oživit v krátkém komiksu, anebo k ní napsat  popis, příběh, domalovat prostředí nebo situaci.... 

 

Vyučující V. Kahovec

úkoly pro žáky - samostudium (možné náměty ke zpracování) - Kaplice - všechny skupiny / V. Brod - páteční skupina

1/ kresba / kresba kolorovaná např. vodovými barvami, pastelkami... / malba

zátiší

- nakreslete doma nalezené nebo vámi postavené zátiší z několika kusů nádobí (hrnek, keramický džbán či váza, mlýnek na kafe, váleček na těsto) - požádejte rodiče, zda by vám nepůjčili nějaké zajímavé kousky a pokuste se o zachycení jejich tvaru a vystínování.

- pokuste se nakreslit zátiší z několika kusů ovoce (jablka, banán, víno... cokoliv, co máte k dispozici) či zeleniny (cibule, česnek, brambory, pórek aj.)

- můžete zkombinovat ovoce a nádobí či jakoukoliv mísu, ošatku

- pokud máte doma k dispozici nějaký hudební nástroj, zaměřte se na něj a zkoušejte jej nakreslit (cokoliv od flétny, přes housle až po kytaru)

- zkuste si vzpomenout na poklady z prázdnin (mušle, kameny, šišky, cokoliv, co jste si nasbírali během prázdnin na svých cestách) a kreslete je...

 

ke všemu, co budete kreslit můžete zároveň pořizovat fotodokumentaci. Zátiší, které kreslíte, zkuste zároveň (mobilem, fotoaparátem...) vyfotit ze stejného zorného úhlu, z jakého kreslíte + hledejte jiné zajímavé pohledy. Zkoušejte upravovat fotografie ve vám dostupných aplikacích pro úpravy fotek, přidávejte rámečky, popisky, dělejte koláže, atd.

 

pár příkladů, jak na to (prosím nekopírujte tyto obrázky, postavte si vlastní zátiší a kreslete podle skutečnosti... toto je jen inspirace):

 

kresba zátiší - kombinace různých tvarů, materiálů ... (možno použít tužku, raději s měkčí tuhou, či uhel)

kresba čehokoliv, co doma najdete...

 

kreslete jakékoliv přírodniny...

 

kreslete třeba různá (i exotická) zvířata. Jistě máte doma knihy o přírodě, encyklopedie, časopisy, knihy o dinosaurech, a jiné...

 

kreslete své vlastní ruce, určitě jich doma pár najdete...

 

všímejte si různých možností osvětlení - různý úhel světla a jeho intenzita ovlivňuje modelaci objemu zobrazovaného předmětu a stínů ...

pokud vás to baví, tvořte různé koláže, kombinujte fotky a kresbu, malbu... najděte třeba zajímavou fotografii a pokuste se dokreslit, jak si asi myslíte, že pokračuje dále....

zapojte vlastní fantazii... máte li rozečtenou nějakou hezkou knížku, můžete vytvořit pár vlastních ilustrací k ní... ale pozor! Nekopírujte již hotové ilustrace z knihy. Vymyslete vlastní techniku a postup...

 

2/ fotografie

- máte li možnost jít na zahradu, na terasu, na balkon, nemusíte sedět doma - pokud máte mobilní telefony, využijte je k focení. Na spoustě mobilů je možné fotit s možností zaostření z velmi krátké vzdálenosti... můžete se zaměřit na právě kvetoucí jarní květiny či keře, detaily rostlin i krajinné celky, stromy, vodní plochy ... využijte to, co je pro vás v dané situaci dostupné.

 

- foťte zátiší, viz. kapitola kresba...

- foťte své blízké, pokud vám k tomu dají svolení - portrét, ruce z různých úhlů atd. / máte li domácí mazlíčky, můžete se pokusit je fotit či kreslit... při focení portrétů se zkuste zaměřit na mimiku a gesta - poproste model o co nejrozmanitější výrazy, emoce (úsměv, smích, zamračený, zasmušilý výraz, úlek, bolest...)

3/ doporučená videa

pro mladší

čt déčko

https://decko.ceskatelevize.cz/skobiciny

o fotografování

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11785619620-jak-se-foti/dily/

 

pro starší

pořady čt art o výtvarném umění

https://art.ceskatelevize.cz/tema/vytvarne-umeni

https://www.ceskatelevize.cz/porady/12182588662-camille-pissarro/

 

o fotografování

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11785619620-jak-se-foti/dily/

o architektuře

https://www.televizeseznam.cz/porad/gebrianvs